چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ

چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ. برای جلوگیری از سوختگی تیغ و تحریک پوست بعد از اصلاح، در این مقاله در سایت پرسونا همره ما باشید. یکبار برای همیشه این مراحل را دنبال کنید و از اصلاح خود لذت ببرید.

شاید بتوانید اصول صحیح اصلاح را از تبلیغات تلویزیونی و اندکی مشاوره از پدر خود یاد بگیرید. اما دانستن چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ فقط ناشی از تجربه شخصی است یا برخی تحقیقات عمیق. تا آنجا که تحقیقات ادامه دارد، می‌توانیم کمک کنیم.

قرمزی صورت بعد از اصلاح

پس از اصلاح صورت، هیچ چیز بدتر از آتشین شدن و قرمری پوست نیست. شما با کمال میل و خوشحالی به دنبال یک صورت صاف و نرم همانند پوست کودک بودید. فقط به خاطر آن مجازات شدید.

نه تنها این، بلکه تا زمانی که سوختگی تیغ بهبود می‌یابد، ریشه های موهای جدید نیز در حال جوانه زدن هستند. بنابراین، واقعاً، چه فایده‌ای داشت؟ ما از عمل اصلاح بدگویی نمی‌کنیم. در واقع ما همه طرفدار آن هستیم البته وقتی درست و ایمن انجام شود.

سوختگی با تیغ کاملا قابل پیشگیری است. بیشتر اوقات، سوختگی تیغ نتیجه یک اصلاح عجولانه یا بی احتیاط است.حتی افراد با پوست حساس نیز می‌توانند از سوختگی تیغ جلوگیری کنند.

مراحل خاصی وجود دارد که باید برای محافظت و بهبود پوست خود دنبال کنید. به خصوص اگر در معرض تحریک، پوست، موهای زیرپوستی و سوختگی تیغ هستید. در اینجا مراحل ذکر شده است. یعنی نحوه جلوگیری از سوختگی تیغ به ترتیب دقیق آنها وجود دارد.

برای جلوگیری از سوختگی تیغ پوست را به درستی آماده کنید
چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ

چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ با آماده سازی پوست برای اصلاح

شما باید پوست خود را گرم کنید. به معنای واقعی کلمه باید برای آن تیغ تیز آماده شوید. دوش آب گرم بگیرید، یا صورت خود را کاملاً با آب گرم بشویید.

اگر از این مرحله ابتدایی صرف نظر کنید، مقاومت پوست شما کمتر و لجبازی آن بیشتر است. با داشتن پوست و موی نرم، احتمال کشیدگی پوست و سوختگی تیغ روی پوست را کاهش می‌دهید. و توانایی تیغ اصلاح را برای پاک کردن سریع موها بهبود می‌بخشید.

پس از تمیز کردن پوست با آب گرم، باید یک فوم یا کرم قبل از اصلاح استفاده کنید. این یک لایه نازک و مغذی روی پوست ایجاد می‌کند تا از پوست در برابر تیغ محافظت کند. و بدون اینکه خودتراش به نزدیکی پوست بخورد، موها را اصلاح کند. همچنین باعث نرم شدن بیشتر موها می‌شود، بنابراین می‌توانید بدون مقاومت پوست اصلاح کنید.

برای جلوگیری از سوختگی تیغ بهداست تیغ اصلاح خود را بالا ببرید
بهداشت تیغ اصلاح

بهداشت تیغ اصلاح خود را بالا ببرید (شاید بهتره تعداد تیغه‌ها را کم کنید).

بهداشت تیغ اصلاح در جلوگیری از سوختگی تیغ ضروری است. اگر به طور مرتب خودتراش خود را تعویض نمی‌کنید، این زنگ هشدار برای شماست. زمان آن فرا رسیده باشد که در مورد استفاده از خودتراش‌های قدیمی خود تجدید نظر کنید. شما باید با تیغ تیز و تمیز اصلاح کنید. تا پس از هر بار استفاده نیازی به پرتاب تیغ نداشته باشید.

شما باید از یک سر تیغ چندین بار استفاده کنید. قانون کلی برای تعویض تیغ اصلاح: هرگز بیش از 8 بار از تیغ استفاده نکنید. و هرگز بیش از 3 هفته از آن استفاده نکنید. در هر یک از این فواصل گفته شده حتما تیغ را تعویض کنید( هر کدام از آنها اول باشد). استفاده پس از زمان پیشنهاد شده، می‌تواند عواقب بدی در پی داشته باشد.

 تیغ بسیار کند شده، مقدار زیادی باکتری و گرد و غبار را جمع کرده است. حتی اگر آن را به درستی نگهداری کرده باشید.

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است استفاده از تیغ با تیغه های کمتری را نیز در نظر داشته باشید. تا میزان تیزی کشیده شده روی پوست خود را به حداقل برسانید. به همین دلیل بسیاری از افراد به تیغ ایمن روی می‌آورند. یا می‌توانید تیغ 3 پره را امتحان کنید.

برای جلوگیری از سوختگی تیغ
استفاده از برس مویی در جلوگیری از سوحتکی تیغ اصلاح

از برس موئی  استفاده کنید.

اگر بیش از چند روز از زمان اصلاح می گذرانید، می توانید با استفاده از کرم اصلاح خود و برس موها را از سطح پوست بلند کنید.

شما به سادگی برس را در آب گرم خیس می‌کنید. قبل از اینکه آن را با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید با انگشت خود آن را باز کنید، سپس آن را با کرم پر کنید.

این باعث ایجاد یک کف خامه ای می‌شود و در عین حال موها را به سمت بالا می‌کشد. و آنها را برای اصلاح خوب و ملایم آماده می‌کند.

چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ با حرکات دست خود؟

اگر همه کارها را در لحظه شروع اصلاح درست انجام داده‌اید، پس باید به روند کار اعتماد کنید. نیازی به وارد آوردن فشار زیاد به تیغ اصلاح نیست. زیرا با فشار زیاد شما فقط سلولهای اضافی خود را برش داده و یا کمی موهای زیر سطح پوست را اصلاح می‌کنید.

پس حرکت دست خود را سبک کنید و اجازه دهید تیغ روی کرم اصلاح شما بلغزد. همچنین نباید تیغ را چندین بار روی یک ناحیه بکشید.باز هم، اگر همه کارها را درست انجام داده‌اید، پس همه چیز باید نرم و صاف شود.

به یاد داشته باشید بهترین راه برای اطمینان از نزدیکترین اصلاح این است که برخلاف جهت رویش موها اصلاح کنید.

موه‌های زیر پوستی

اما اگر نگران موهای زیرپوستی و سوختگی تیغ هستید باید شیوه اصلاح را عوض کنید. و در جهت رویش مو اصلاح کنید. به اندازه کافی اصلاح نزدیک نخواهید داشت. اما به همین دلیل دقیقاً خطر موهایزیرپوستی و سوختگی تیغ را به حداقل می‌رسانید.

بین هر ضربه تیغ اصلاح را با آب گرم بشویید. هیچ دلیلی وجود ندارد که پوست و موهای مرده خود را به بقیه نقاط پوست بکشید.

چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ با آب سرد و کرم

پس از پایان کار پوست را خنک و آرام کنید.

همانطور که منافذ پوست را باز کردید و موهای خود را قبل از اصلاح شل کردید، پس از آن باید همه چیز را بکشید. بعد از تراشیدن کافی است با مقداری آب سرد صورت را بشویید. تا پوست های مرده و موها برداشته شود و از همه مهمتر منافذ پوست را ببندید.

می‌توانید این کار را با پاک کننده انجام دهید تا از شستشوی با طراوت بهره مند شوید. یا می توانید آب سرد را به صورت بپاشید. سپس برای ضد عفونی و تمیز کردن منافذ پوست تونر پس از اصلاح استفاده کنید. مخصوصاً اگر بیش از حد مستعد قرمزی هستید.

استفاده از کرم برای چگونگی جلوگیری از سوختگی تیغ

سپس، یک کرم مغذی بعد از اصلاح استفاده کنید. پوست از ویتامین‌ها تغذیه می‌کند. این کرم‌ها متراکم هستند و بنابراین از پوست محافظت می کنند. همچنین مانع از ورود آلودگی به داخل منافذ پوست می‌شوند.

با مطالعه این مقاله اکنون میدانید که چگونه می‌توان از سوختگی تیغ جلوگیری کرد. موارد ذکر شده در بالا را با دقت انجام دهید و دیگر از سوختگی تیغ نترسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *