آنچه مردان از اصلاح نمی دانند

اصلاح صورت می‌تواند سریع و آسان باشد. فقط یک تیغ بردارید و آن را از روی صورت خود بکشید تا اینکه تمام موها از بین برود. اما نکته اینجاست که اصلاح خوب نیاز به کمی تلاش و دانش بیشتر دارد. حتی اگر سالها ریش خود را اصلاح کرده باشید، اما ممکن است در مورد آنچه باید انجام دهید تا بهترین اصلاح ممکن را داشته باشید، بتوانید از متخصصان پوست و آرایشگری که دهه هاست صورت مردان را اصلاح می‌کند، چیزی یاد بگیرید. پس با ما درین مقاله همراه باشید.

زمان اصلاح مهم است

برای اصلاح صورت عجله نکنید. در عوض، زمان لازم را برای آماده سازی پوست خود برای اصلاح با تیغ اختصاص دهید. با شستن صورت شروع کنید. متخصصین  پوست می‌گویند: پاک‌کننده‌های صورت بهترین عملکرد را دارند زیرا به نرم شدن پروتئین در مو کمک می‌کنند.در مقابل  صابون روغن‌های نرم کننده طبیعی پوست و مو را از بین می‎برد.پس بهتر است از پاک کننده پوست به جای صابون استفاده کنید.قبل از شستشو ، یک دقیقه پاک کننده را روی صورت خود بگذارید.

سپس با کرم یا ژل اصلاح صورت خود را بپوشانید. مهم نیست که از چه برندی استفاده می‌کنید، اما اگر پوست حساسی دارید از کرم یا ژل مخصوص پوست حساس استفاده کنید. سپس بگذارید 2 تا 3 دقیقه روی صورت بماند.

از برس برای قراردادن خمیر اصلاح استفاده کنید
Relaxed young man with shaving cream on his face and ready to get his beard shaved

از یک برس برای قراردادن کف اصلاح روی صورتتان استفاده کنید

 برای مالیدن کرم اصلاح به صورتتان، فقط به انگشتان خود اعتماد نکنید. از برس مناسب کمک بگیرید.

یک برس خوب ، کرم را کاملاً به داخل مو هل می‌دهد و اصلاح آن را بسیار راحت‌تر می‌کند.

متخصصین توصیه می‌کند برای بلند کردن موها روی صورت و پوشاندن کامل آنها با کرم، از برس موی گورکن استفاده کنید.

نوبت به انتخاب تیغ مناسب می‌رسد. همیشه لازم نیست از خودتراشی با چند تیغ استفاده کنید، مهم این است که خودتراش شما چه چند تیغه باشد چه یک تیغه، از برند خوب و باکیفیتی باشد .یک خودتراش یک تیغه خوب نیز کار خواهد کرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خوتراشی که استفاده می کنید باید تیز باشد. اگر در تیغه آن ضایعاتی مشاهده کردید، آن را دور بریزید و از خوتراش جدیدی استفاده کند. در غیر این صورت، اگر بیشتر روزها را اصلاح می‌کنید، هر هفته یا دو هفته تیغه‌ها را عوض کنید.

اینکه هر چند وقت یکبار باید تیغه ها را عوض کنید دلیل خوب دیگری است که باید به جای تیغ های سه یا پنج تیغه با تیغه های ارزان قیمت یکجا بچسبید که بسیار هزینه بر است. هرچه تیغه گران تر باشد ، احتمال تعویض آنها به دفعاتی که باید کاهش می یابد.

در مورد استفاده از تیغ های مستقیم، استفاده و نگهداری آنها بسیار دشوارتر است و از ایمنی بالایی برخوردار نیستند. اگر علاقه مند به استفاده از تیغ مسقیم هستید، به قسمت آرشیو مقالات پرسونا برید و مقاله ( اصلاح صورت با تیغ اصلاح ؟ آموزش مرحله به مرحله) رو مطالعه کنید.

قبل از اصلاح پوست را گرم و مرطوب کنید

گرم و مرطوب

یکی دیگر از کلیدهای اصلاح خوب، گرم و مرطوب نگه داشتن پوست است. یک روش عالی برای این کار اصلاح زیر دوش یا درست بعد از بیرون آمدن از حمام است. در آرایشگاه‌ها، معمولا حوله‌های گرم و مرطوب را برای آماده سازی پوست قرار می‌دهند. سپس دوباره در هنگام اصلاح نیز، اینکار تکرار می‌شود تا موها نرم شود و اصلاح راحت‌تری داشته باشید.

در نهایت اصلاح خود را با یک آبکشی آب سرد پایان دهید. آب سرد التهاب را کاهش می دهدو مثل قرار دادن کمپرس سرد روی آسیب عمل می‌کند.

در جهت رشد مو اصلاح کنید

در جهتی که موهای شما رشد می کند اصلاح کنید. اگر بر خلاف آن عمل كنید، می‌توانید اصلاح نزدیك‌تری داشته باشید، اما احتمال ایجاد سوختگی یا موهای زیر پوستی بیشتر خواهد شد.

نرم کردن موهای صورت قبلا از اصلاح، همانطور که در بالا توضیح داده شد، به شما امکان می‌دهد اصلاح راحت و نزدیکی را تجربه کنید. و این یک اصلاح ایده آل است.

هرچه بیشتر تیغ را در یک منطقه روی صورت خود بکشید، تحریک بیشتری خواهید داشت. پس به همان حرکت اول خودتراش بسنده کنید.

همچنین اگر موهای پرپشتی و ضخیمی دارید، حتما در جهت رشد مو اصلاح کنید.

در پایان این مقاله درباره آنچه مردان از اصلاح نمی دانند ازسایت پرسونا، اگر به دنبال خودتراش باکیفیت و خوب هستید، حتما به قسمت محصولات سایت برید و خودتراش مناسب پوستتون رو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *