بریدگی با تیغ اصلاح

چگونه خونریزی حاصل از برش تیغ اصلاح را متوقف کنیم.

چه شما یک استاد اصلاح با خودتراش پنج تیغه باشید و چه یک تازه‌کار که نگران اصلاح بخشی از موهای چانه خود هستید، این احتمال وجود دارد که هر از چند گاهی صورت خود را با تیغ خراش دهید و زخمی کنید. در این مقاله از سایت پرسونا می‌خواهیم در خصوص روش‌های بهبود زخم و بریدگی تیغ اصلاح توضیح دهیم.

بریدن پوست با تیغ اصلاح یک التهاب پوستی است که تمام بریدگی‌ها، شکاف‌ها، خراش‌ها و تحریکات پوستی را شامل می‌شود. برش تیغ اصلاح می‌تواند برای چند ساعت یا چند روز بر روی پوست بماند. بعضی از علایم رایج بریدگی با تیغ اصلاح عبارتند از سوزش، قرمزی و خارش. گاهی اوقات این نتیجه یک ضربه کوچک تیغ روی پوست یا روی یک موی داخل شده است.

صرف نظر از این، برش‌های تیغ اصلاح اتفاق می‌افتد و هیچ کسی دلش نمی‌خواهد که با زخم باز وارد دفتر کار خود شود.حال چگونه خونریزی حاصل از برش تیغ اصلاح را متوقف کنیم

استفاده از دستمال‌ کاغذی برای جلوگیری از خونریزی
استفاده از دستمال کاغذی

استفاده از دستمال‌ کاغذی

هر مردی حداقل یکبار روش دستمال کاغذی را امتحان کرده است. می‌دانید با استفاده از مقدار کمی دستمال‌کاغذی جریان خون را تا زمان لخته‌شدن مسدود کنید. گرچه از نظر مفهوم هوشمندانه است، اما این چیزی نیست که ما از صمیم قلب تأیید کنیم.

کاغذ توالت به راحتی حل می‌شود و ما دوست نداریم که اجازه دهیم هر چیزی در داخل زخم باز حل شود. (می توانید در این باره از ما نقل قول کنید). تمام کاری که شما انجام می‌دهید توقف جریان خون است. آنچه شما باید انجام دهید این است که به طور فعال بریدگی را درمان کنید. به علاوه وقتی آن کاغذ خشک و نیمه حل شده را از روی پوست می گیرید، دوباره زخم را باز می کنید.

روش‌های مختلفی برای بهبود یک  برش تیغ اصلاح وجود دارد. بهترین روش ضدعفونی و بهبود زخم روش بالم لب است که آن‌را ترجیح می‌دهیم. این برش زخم را تمیز می‌کند، خونریزی را متوقف می‌کند و به سرعت پوست را بهبود می‌بخشد.

روش‌های بهبود برش تیغ اصلاح
روش‌های بهبود برش تیغ اصلاح

روش‌های بهبود برش تیغ اصلاح

  1. یک پارچه گرم را روی برش اصلاح به مدت 30 ثانیه فشار دهید، تا زمانی که خونریزی کند یا متوقف شود. آب گرم به تمیز کردن بریدگی و کندی جریان خون کمک می‌کند.
  2. برای ضد عفونی کردن زخم، از تونر بدون الکل یا سایر مواد ضدعفونی کننده بدون الکل استفاده کنید.
  3. یک مکعب یخ را به مدت 15-30 ثانیه روی برش اصلاح نگه دارید. تا رگ‌های خونی منقبض شود. این باید به طور کلی خونریزی را متوقف کند.
  4.  مرهم لب (بالم لب) استفاده نشده را به زخم بزنید. (یا می‌توانید برای پاک کردن میکروب‌ها، هر قسمت از بالم لب را که استفاده شده است خراش دهید.). این یک مانع تغذیه ای است که خون را در بدن نگه می‌دارد و مواد بد را از بین می‌برد.
  5. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس مرهم را به آرامی پاک کنید. به آرامی می‌گوییم، زیرا موم (و شاید کمی خون) در بالای پوست شما وجود دارد. در حال حاضر، برش باید تخلیه شود. و باید مقداری مرهم در داخل زخم وجود داشته باشد، که به بهبود زخم کمک می‌کند.
  6. برش را با استفاده از یک مرطوب کننده تسکین دهنده  بپوشانید. در حالت ایده‌آل، شما باید از قبل اصلاح مو آن را روی کل صورت خود استفاده کرده باشید. اما درمان این برش با مرطوب‌کننده نیز باعث تسریع در بهبودی می‌شود.
 آلوم باعث ضد عفونی شدن خراش و مانع خونریزی بیشتر می‌شود.
زاج سفید مانع خونریزی و باعث ضد عفونی شدن خراش می‌شود

بلوک آلوم (زاج سفید)

یا از بلوک آلوم (زاج سفید) استفاده کنید.

از نظر ما ساده‌ترین راه حل بلوک آلوم یا زاج سفید است. این یک آجر کوچک ساخته شده از ماده معدنی آلوم پتاسیم است. آن را با آب سرد مرطوب کنید، سپس آن را آرام روی خراش فشار دهید. آلوم باعث ضد عفونی شدن خراش و مانع خونریزی بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد آن را برای جلوگیری از سوختگی‌های تیغ و موهای رشد کرده به داخل پوست آن را روی کل منطقه تراشیده شده (به عنوان داروی پس از اصلاح) استفاده می‌کنند. بعد از هر بار استفاده، بگذارید کاملا خشک شود.

بلوک آلوم همچنین به عنوان سنگ آلوم یا کریستال آلوم شناخته می‌شود. سنگی کریستالی مانند است که با آب مرطوب شده و به آرامی بر روی قسمت تراشیده شده مالیده می‌شود. بلوک آلوم به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کند و با تعدادی از آنها مبارزه کند. مشکلات پوستی مربوط به بعد از اصلاح از جمله برجستگی های تیغ، سوختگی و قرمزی تیغ را نیز از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *